Priprava dobrega govora

Verbalna komunikacija je najstarejša in najbolj razširjena oblika komunikacije. Poteka v različnih oblikah, govorni nastop je le ena izmed njih in predstavlja najbolj učinkovit način sporočanja.  Skozi govor govorec predstavi svoja stališča in misli o najrazličnejših temah širšemu krogu poslušalcev, zato se ga najpogosteje poslužujejo v poslu, družbenih, političnih ali verskih srečanjih.

Lastnosti dobrega govora

Govor je učinkovit način sporočanja, kadar izpolni naslednje pogoje:

  1. Jasnost

Biti jasen in razumljiv je temelj dobrega govora. Povedano naj bo jasno in nedvoumno, da bo lahko razumljivo. Mislite tudi na občinstvo, mislite na to, za koga želite, da vas razume. Vprašanje, ki si ga zastavite naj bo, kako široki publiki želim biti razumljiv.

  1. Bistvo

Ključno sporočilo, ki ga želite predati svoji publiki naj bo jasno opredeljeno. Najprej si razjasnite, kaj želite povedati in od tu naprej gradite.

  1. Jedrnatost

Občinstvo ob predolgih govorih postane nestrpno in izgublja pozornost. Eden od ukrepov, da se temu izognemo je časovno vnaprej omejena dolžina govorov. Govor je bolj učinkovit in sporočilo bolj slišano, če ni razvlečeno.

  1. Zanimivost

Govor pripravite tako, da bo zanimiv in prijeten, tako da občinstvo ostaja ves čas motivirano, da ga pozorno spremlja. Govor lahko popestrite z različnimi zgodbami, primeri, citati in šalami.

  1. Neformalnost

Čeprav je govor javna dejavnost, je dobro biti sproščen. Predstavite tematiko na oseben in manj formalen način.

  1. Govorite počasi

Idealen govorni nastop je govorjen počasi in z običajno jakostjo glasu. Vaše sporočilo tako predate z večjo verjetnostjo, da vas bodo poslušalci razumeli.

  1. Mislite na publiko

Že pri prvi točki smo omenili publiko. Govorec mora razmisliti o pričakovanjih, interesih in naravi publike, ki bi ji rad predal sporočilo.

  1. Čustva malo bolj stran

Lahko nagovarjate čustva svoje publike, vendar pa morate svoja čustva imeti pod nadzorom.  Predajte sporočilo na nepristranski in čustveno neobremenjen način. Vaša lastna čustva vas namreč lahko odvlečejo stran od glavne tematike.

  1. Uporaba govorice telesa

Predvsem naj govorica telesa ne bo v nasprotju s tem, kar poveste. Če rečete “da” in zraven z glavo odkimate, bodo ljudje prej verjeli govorici vašega telesa kot pa besedam.

  1. Vključevanje publike

Če je le mogoče, naj vaš govorni nastop vključuje primere, ki so publiki blizu, ki jih razumejo in morda celo sami doživljajo, saj se bodo poslušalci v teh delih vašega govora zanesljivo strinjali z vami. Na koncu zadovoljna publika vedno najde način, da izrazi svoje strinjanje z govorom.